Money mindset

Ik leerde het van de beste: de prijs van je product is niet de som van de kosten + een winstmarge. Je prijs is wat klanten bereid zijn te betalen. Hoeveel vinden ze je product waard?

De prijs van mijn levensverhalen is hoog, maar ik weet dat het een correcte prijs is. Je kan de financiële last ervan spreiden door met verschillende mensen samen te leggen en het als cadeau te geven bij een bijzondere verjaardag, een pensionering,... Bovendien verloopt de betaling in schijven.

Maar het blijft desondanks een bedrag dat niet iedereen kan neertellen. Sommige marketingspecialisten willen mij doen geloven dat wie dat bedrag er niet voor over heeft, misschien niet mijn ideale klant is. En daar wringt het schoentje: zijn mijn ideale klanten enkel die mensen die het financieel breed genoeg hebben voor dit product? Met andere woorden: is een levensverhaal schrijven een luxeproduct?

Mijn antwoord is helder: neen.

Voor sommige mensen is het bijna een basisbehoefte geworden om hun levensverhaal na te kunnen laten voor wie na hen komt. Omdat ze bijvoorbeeld niet lang meer te leven hebben en hun verhaal niet meer zelf zullen kunnen doorgeven. Helaas beschikken ze op zo'n moment soms niet over de (financiële) draagkracht om hun levensverhaal te laten vastleggen.

Maar hoe kan ik hen helpen zonder de kosten hiervoor in mijn eentje te dragen?

Met dat dilemma trok ik onlangs naar de Blooming Business Gathering van Tulips & Cake. Ik ging naar huis met een hoop inspiratie om fondsen bij elkaar te verzamelen om de levensverhalen te kunnen schrijven van mensen bij wie de financiële draagkracht ontbreekt.

Dat is alvast één van mijn ondernemersdoelen voor 2022: 1 levensverhaal schrijven van iemand die er zelf niet voor kan betalen & de nodige fondsen verzamelen om het traject te kunnen verwezenlijken.

Omdat het niet zou mogen uitmaken waar je wieg gestaan heeft 🖤

Vorige
Vorige

5 inspirerende vragen